Lepsza segregacja odpadów = czystsze środowisko
Od 1 sierpnia 2021 roku pracownicy firmy odbierającej odpady komunalne ze zgierskich posesji zawracają szczególną uwagę na prawidłowość posegregowanych odpadów w pojemnikach przeznaczonych do selektywnego zbierania. Jeśli okaże się, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, może znaleźć na odpowiednim pojemniku żółtą naklejkę opatrzoną datą. Odpady zostaną wówczas odebrane jako (zmieszane) w dniu odbioru odpadów niesegregowanych, chyba że zostaną prawidłowo posegregowane.
Jeśli taka sytuacja zdarzy się ponownie, właściciel nieruchomości dostanie „czerwoną kartkę” oraz ponowną szansę posegregowania odpadów. Kolejna wpadka oznacza przekazanie informacji do urzędu miasta i wszczęcie postępowania, w wyniku którego zostanie się obciążonym podwyższoną opłatą. Jeśli natomiast właściciel zastosuje się do obowiązku, oznakowanie zostanie usunięte z pojemnika.
Jednocześnie Urząd Miasta Zgierza informuje, że w czasie obowiązywania obecnej umowy na wywóz odpadów, czyli do końca lutego 2022 roku, pojawiła się możliwość indywidualnego zgłoszenia potrzeby wywozu wielkich gabarytów (poza terminami podanymi w harmonogramie) z budynków, w których znajduje się co najmniej 20 lokali mieszkalnych. Nadal istnieje możliwość wywozu odpadów wielkogabarytowych na własną rękę do PSZOK przy ulicy Barlickiego 3a.
Zostaw komentarz