Tramwaj już widać na horyzoncie
Te elementy zaczynają układać się w jedną całość. Nowe tory, przystankowe wiaty, podstacje, przebudowa mostu tramwajowego – jeszcze w grudniu linia 45 ma połączyć Zgierz z sąsiednim miastem wojewódzkim.
Pod koniec września zakończono przebudowę torowiska przebiegającego przez Drogę Krajową nr 91, co udrożniło ruch samochodowy w mieście. Przy ulicy Łódzkiej pojawiły się też dwa moduły podstacji, które zostaną wykorzystane do zasilania linii tramwajowej. Podstacja została wyposażona w nowoczesne urządzenia służące do przekształcania i rozdziału energii elektrycznej, a także w urządzenia umożliwiające monitorowanie i sterowanie podstacji przez służby techniczne przewoźnika.
W przestrzeni miejskiej pojawiają się kolejne wiaty przystankowe – konstrukcje ustawiono już przy skrzyżowaniach DK91 z ulicami: 1 Maja, Osiedlową oraz Chełmską. Jednocześnie na granicy Zgierza i Łodzi przebudowywane są: most tramwajowy oraz most drogowy nad rzeką Wrzącą. W planach jest poszerzenie ostatniego z wymienionych elementów, aby możliwe stało się zamontowanie barier ochronnych. Modernizacja mostu tramwajowego obejmie m.in. budowę przepustu, torowiska i trakcji.
Zmodernizowane zostaną odcinki od Helenówka do osiedla Kurak oraz od osiedla do placu Kilińskiego. Inwestycja współfinansowana ze środków unijnych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. (jn)
Zostaw komentarz